Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Min måndag...

Av Magdalena Svensson - 22 april 2013 18:52

.... Har fortsatt i samma anda som övriga dagen. Kroppen vill inte alls som jag och jag har insett att jag behöver ha en mängd hjälpmedel för att klara vardagen. Men några ljusglimtar har allt funnits även denna dag. Jag har fixat lite pepparkaksdeg att äta, min mentorskollega har varit här med jättefina teckningar från mina elever och jag har myst i soffan med dotra. Fast nu är mamma dum för hon fick inte måla.


Ligger och samlar kraft inför morgondagen, då den här dagen har varit tung kanske morgondagen blir något lättare. Och förhoppningsvis blir det en tripp till Frövi i helgen. Men nu börjar det att bli tungt att planera för något som ligger flera dagar framåt. Det är helt enkelt lättare att ligga i soffan och inte göra mycket. Snart kommer jag behöva hjälp att bara ta mig ut. Lite jobbigt, men det blir som det blir. Jag har hunnit me mycket på den har korta tiden efter diagnosen och strålningen. Jag har haft en underbar påsk i Frövi, en superhelg i Oslo, skällt ut ungdomar mitt i natten och ett femårskalas på Leklandet. Jag har även hunnit med att fixa inför min bortgång. Och framförallt har jag ätit gott och det jag är sugen på. Men mest har jag myst med mina nära och kära.


Jag önskar bara att jag orkade var mer med Wilma och busa, pyssla och måla. Jag hoppas att hon känner att jag älskar henne när jag är bredvid henne i soffan. Hon ser på film på ipaden och jag tittar på tv och bloggar samtidigt iallafall just nu.

 
 
Ingen bild

Eva

22 april 2013 19:08

Klart hon vet och känner att du älskar henne!!

Magdalena Svensson

22 april 2013 19:28

Det är bara så tråkigt att inte orka. Tror att våran stumpa här hemma har kommit in i femårstrotsen. Hon vill inte lyssna och inte svara och däremellan ska hon vara så nära och kramas.....

 
Ingen bild

syrran

22 april 2013 20:11

Det är klart att Wilma älskar dig..Det vet jag att hon gör.
vi älskar dig. Att ha en stora syster som du är i alla fall en sak som jag är oerhört stolt över att ha..Du är som min andra hälft, du har konsten att tala dig ur alla omöjliga situationer utan att bli arg,vilket jag totalt saknar...
Du tvivlar på att du är en bra mamma? Lägg ner den tanken syrran,mina flickor avgudar dig det har de gjort i 18 och 16års tid. Du har hjälp mig med mina så jag vet att du är en super bra mamma..wilma älskar dig och hon vet att du inte orkar alla saker..Barn brukar vara trotsiga imot dem de älskar och känner sig trygga med..Så är det bara kramar i massor lill syrran

Magdalena Svensson

22 april 2013 20:33

Wilma ligger bredvid mig i soffan och tittar på film... Hon säger att jag är hennes bästaste vän.... Och där emellan är kg dum :) barn är bra goa ibland..... Jag älskar dem också... Och dig såklart

 
Ingen bild

syrran

22 april 2013 21:06

F-n vad jag kommer att sakna dig..Gosa på ni,jag kommer och kramar dig på onsdag..Barn är härliga.. Puss

Magdalena Svensson

22 april 2013 21:31

Skönt att du kommer på onsdag. Kan behöva prata lite strunt.:) hann inte ens in till sängen. Wilma ha tvärslocknat.. lite snorig har hon blivit.

 
Ingen bild

syrran

22 april 2013 21:36

ja det ska vi göra....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2022 21:21

Idag är det 9 år sedan, du var tvungen att lämna oss på jorden, för att bli en ängel på månen.. Min lilla docka, jag saknar dig så, när jag tittar upp på det mörka himlavalvet och ser både stjärnor och den vackra månen som pryder den svarta himlen, ...

Av Magdalena Svensson - 13 november 2021 17:47


Hipp hipp hurra på din födelsedag. I dag blir du en gammal tant hela 50 år... Det är verkligen synd att du inte finns här i bland oss, och vi tänker på dig varje dag. Vi har pratat om dig hela dagen och ätit maten som du älskar.Tittar upp på månen...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2021 13:37

Idag är det 8 år sen,som du var tvungen att bli en ängel på Månen. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, min lilla docka. Inte en dag som jag undrar hur det hade varit, om du fortfarande fanns här hos oss. Det värker i mitt hjärta av längt...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2019 11:56

Idag är det 6 år sedan du var tvungen att lämna oss alla fast jag vet att du inte ville göra det... Saknaden efter dig min lilla docka är lika stor som då.. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och undrar hur du har det.. Där borta på Må...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2018 21:50

För fem år sedan i dag var du tvungen att lämna jorden för att bosätta dig med de andra änglarna runt omkring i världen. För att du blev sjuk och att det fanns inget läkarna kunde göra så att du kunde leva vidare bli frisk. Saknaden efter dig syrra...

Ovido - Quiz & Flashcards