Alla inlägg under juni 2011

Av Magdalena Svensson - 30 juni 2011 21:12

...därav den dåliga uppdateringen...Återbesöket gick väl inte riktigt som det var tänkt, eller det kanske det gjorde. Läkaren konstaterade att det läker som det ska... Däremot har det visat sig att jag behöver genomgå en kompletterande cellgiftsbehandling (även fast de tror att allt är borta). Jag startade behandlingen i måndags efter torsdagens besök hos onkologen. Behandlingen kommer att bestå av tolv behandlingar och varje behandlingsperiod är två veckor. Från att ha trott att jag kommer att kunna arbeta under höstterminen så slogs benen undan rejält och sjukskrivningen kommer att vara fram till jul (om allt flyter på som det ska). Det är inte bara arbetsplanerna som har tagits ifrån mig. Alla våra planer för sommaren och hösten ligger på is. Just nu vet vi inte riktigt hur biverkningarna kommer att vara, illamående har jag förstått eftersom det är vad kag mår just nu, men de andra biverkningarna vet vi inte riktigt än.Trots allt annat försöker man få ork och kraft till att vara en bra mamma, sambo, matte och vän... Vänner är alltid välkomna och jag ser verkligen fram emot era besök.Just nu är det verkligen svårt att samla krafter till den avslutande behandlingen, speciellt när informationen om den har varit obefintlig, men jag kommer att komma tillbaka kanske inte den Magdalena som ni är vana vid utan en Magdalena som är en livserfarenhet rikare och har lärt sig att njuta av dagen som den kommer

Av Magdalena Svensson - 5 juni 2011 18:02

... på långledigheten, ialla fall Wilma och Staffans ledighet. Jag kommer att vara sjukskriven några veckor till. På tisdag nästa vecka ska jag på återbesök efter operationen, har valt att göra återbesöket i Karlstad istället för att fara iväg till Solna. Det är bara att hålla tummarna för att alla provsvar är bra och de har lyckats ta bort allt sjukt vid operationen.Helgen har ägnats åt mys, bad (både Staffan och Wilma har badat, jag har suttit och tittat på), tomat och paprika plantering, bus och mycket annat. Själv vågar jag gå promenader utan rullatorn.

Av Magdalena Svensson - 1 juni 2011 19:37

... på bloggen kunde ha varit bättre. Nu har vi firat Wilmas födelsedag och Staffans kemitenta är inskickad och betygsatt. Grattis älskling till det fina betyget. Igår fick jag reda på att en av mina goa vänner från Väddö tiden har somnat in. Sara, världen kommer att kännas mycket tom efter dig. Jag kommer alltid att minnas dig för din värme och omtanke.Idag har jag och Staffan varit till dagis på sommaravslutning, riktigt trevligt var det och god tårta fick vi. Det kändes riktigt skönt att kunna följa med och Wilma blev riktigt glad när vi kom.Nu under kvällen har jag haft besök av mina goa klassfföreståndarkollegor Malin och Camilla. Tack tjejer för den fina blomman. Wilma är jos sina kusiner och Staffan är på studentmiddag.

Skapa flashcards