Alla inlägg den 8 april 2013

Av Magdalena Svensson - 8 april 2013 21:30

Nu är allt klart för stumpans kalas, hon och en dagiskompis har slagit samman och kommer fira på leklandet. Kommer bli perfekt. Ser emot den dagen, men hur i hela friden ska jag orka. Wilma har fått svårt att somna på kvällarna, vår dotra brukar somna senast 20:30 men nu blir klockan både 21 och 21:30.


Det kommer att bli dillkött till lunch imorgon, såsen är förberedd så det är bara att koka kött och potatis imorgon samt lägga sista handen på såsen. Bara och bara... Har inte så mycket annat att göra förutom att vila och det kan man göra när köttet kokar.


Efter en dag med många känslor, både väldigt roliga känslor och mer oangenäma känslor börjar huvudet göra sig påmint. Men värken försvinner nog när jag sover. Är just nu lite orolig för höger knä och lår. Men man får väl åka buss när vi är i Oslo, får kanske låna Wilmas vagn :) Då lovar jag att ni ska få ett bildbevis.

Av Magdalena Svensson - 8 april 2013 17:24

Vid middagen idag kom jag på att dillkött kan vara gott, men långkok verkar lite överdrivet. Idag har jag bokat tid för fix av naglar och även hårklippning. Antingen far allt hår av, vilket redan är på g eller också blir håret väldigt mycket kortare. Får helt enkelt leta sjalar och börja använda peruken. Det känns extra mycket med håret, men jag tror att det beror på att jag inte känner mig snygg för fem öre.


Har bestämt mig för att ägna tid åt Wilmas bok. Känner att jag har lite delar och tankar kvar att skriva. Det känns svårt att skriva i hennes bok, dels känslomässigt och dels för att man vill vara med henne. Får helt enkelt passa på när hon är på dagis. Snart är alla Jönssonfilmer slut:) Staffan har fått igång skrivaren så jag kanske och hoppas att jag kan skriva ut alla fina meddelanden jag har fått via Facebook.


Ser framemot eftermiddagen imorgonen. Syrran och hennes yngsta dotter kommer på em och mellan fem och sex är det rymdfest på dagis. Barnen har gjort rymddräker och rymdrakter. Undrar om barnen eller personalen är mest spända. Så imorgon blir det mycket vila för att orka kvällen.


Idag har jag haft besök från jobbet. Fick en jättefin orkidé av mina no kollegor. Jag saknar er, ni är bäst. Skönt att få prata lite om jobb och annat en stund. Jag ska försöka hinna med en fika på jobbet. Får helt enkelt se hur det känns imorgon vid lunch. Annars får det bli efter helgen.


Har känt mig orolig några dagar. Så där lite allmänt. Ingen riktig superångst. Det har varit lite smågrejer som måste fixas. Varit osams med stumpan och småirriterad på allt. Samt att min personlighet tycker inte riktigt om att bara vara. Men orkar man inte, så får man väl acceptera det. Just nu känns det hyfsat okej. Jag känner att jag är sjuk, men just nu fungerar hjärnan hyfsat trots att övriga kroppen har bestämt att bråka. Det är bara att hoppas att det kommer att vara så en stund.

Av Magdalena Svensson - 8 april 2013 11:44

Idag har jag besök av både min kontaktsköterska och distriktssköterskan. Vi har pratat om både det ena och det andra. Mycket har handlat om hur det blir om jag vill somna in hemma. Det blir hemtjänsten som kommer att ha hand om mig, men biståndshanläggaren måste fatta beslutet och jag måste göra ett aktivt val ang hemtjänsten. Tror allt att det lutar åt Karlstad kommun.


Vaknade av värk i ena knät. Sköterskan tror att det beror på kortisonet. Skickade iväg sambon till dagiset med Wilma imorse och tog lite sovmorgon. Vi har bokat in leklandet så snart är det kalas. Jag håller på att skriva ihop inbjudningskort. Undrar om jag orkar med ca tre timmars bus. Hoppas jag får chans att vila någonstans.


Jönssonligan nr 4 står på och krovgrytan imagen.

Ovido - Quiz & Flashcards