Alla inlägg den 1 april 2013

Av Magdalena Svensson - 1 april 2013 18:56

Hur man får allt fint som har skrivits på både bloggen och Facebook sparat på ett bra sätt till stumpan... Jag kan gärna inte sitta och skriva av allt :)...


Idag eller imorgon ska jag försöka lägga in lite bilder på bloggen... Min iPad är för gammal och vill inte hantera kort över huvudtaget så jag måste koppla upp mig via datorn och det tar enorm tid att ladda på bilder. Tur man inte använder jobbdatorn:)


Idag insåg jag att jag fortfarande blir väldigt arg när jag tycker att människor är elaka mot varandra. Läste i en blogg idag attt de ville att tjejen skulle ta livet av sig bara för att hon inte accepterar att någon är dum. Tonåren är en svår tid, och med all it är det inte lätt att sålla.

Av Magdalena Svensson - 1 april 2013 13:32

Vi har varit en sväng Mariebergsskogen och tittat på kycklingar, stumpan har åkt linbana. En tur till stan för fika har vi också hunnit med. Köpt lite ritpapper och pyssel på pandoru hanns med. Nu är mamma helt slut, vilstund med bästasta Dorisen...


Helt klart märker stumpan av mammas sinnesstämning och det gör mig så ont se henne ledsen. Som tur är är det mycket annat skoj som kretsar i hennes hjärna,och vi försöker verkligen att få det att fungera. Men Just nu är mamma den elake....

Av Magdalena Svensson - 1 april 2013 09:07

I dag är det första april och solen skiner i Karlstad. Förhoppnings kommer jag ut en stund i friska luften. Jag vill man jag vet inte om jag orkar. Får se om vi vi kan få till en lite målarverkstad. Wilma vill måla en regnbåge. Påsklov har vi, men Wilma får vara på dagis när mamma strålas. Nykläckta kycklingar i Mariebegsskogen måste ses...


Natten gick hyfsat sov lite halvdåligt, men min kisse Doris trotsade värmen och sov bredvid mig hela natten. Helt klart mattes katt. Såg mig själv i ögonen i morse och insåg att leendet har slocknat. Jag kan le åt småsaker, men det kommer inte fram till ögonen.

Idag har jag levt med diagnosen i en och en halv vecka. Imorgon drar strålningen igång igen och på torsdag är det allra sista gången jag strålas. Snacka om att det inte går att göra mer då mer än att hoppas att symtomen hållar sig borta så länge som möjligt. Det kommer att komma tillbaka och då kan det bli svårt med bloggandet och facebookade, men syrran har lovat attt hjälpa mig om det går så långt.


Idag har sambon bestämt att vi ska prova något nytti matväg... Köttfärspizza.. Ja ja det blir nog bra.
Det låter gott, men lite pyssel blir det.

Ovido - Quiz & Flashcards