Alla inlägg den 7 april 2013

Av Magdalena Svensson - 7 april 2013 21:03

Det är svårt att se människor runt omkring mig vara så ledsna. Vet inte riktigt var de hittar sin kraft. Jag är så glad över att ha så fina människor i min närhet. Jag tänker mycket på er och er värme när jag får mina psykbryt. Ni gör mig stark!!! Jag hade inte varit någonting utan er.Idag har jag märkt att håret vill släppa, vilket är en biverkning av strålningen. Det känns jobbigare än jag trodde, men det finns snygga sjalar. Nu under kvällen har jag mest slappat och glott på film. Tittat genom alla polisskolan filmer och även några jönssonligan. Vilan behövs, men det är jobbigt för det känns som man sviker familjen.

Av Magdalena Svensson - 7 april 2013 16:25

några jönssonligan filmer senare. Polisskolan 7 går just nu på tv:n och jag har intagit ryggläge. Idag har jag haft besök av några goa vänner i från Frövi, vi har blivit fotograferade och bilderna blev kanon. Undrar om jag ska ta mig till jobbet och fika i början på veckan. Träffade på en jobbkompis på knatteskutt idag.



Idag har vi börjat planera för femårskalas. Wilma finputsar inbjudningslistan och vi ska ringa och boka leklandet. På torsdag tror jag att det bär iväg till Oslo en sväng. Det känns som jag vågar att hoppas att jag i allafall ska komma dit.



Känslan från imorse har gett med sig lite och jag hoppas att den håller sig borta en tag till. Jag vet att det kommer att komma många bakslag med alla känslor som finns, men jag hoppas att de bra känslorna kommer att ta överhanden. Det är grymt jobbigt att inte veta hur lång tid man har kvar, eftersom man inte vet det så vill man inte ha några skitdagar.. Men ibland måste man få psykbryt. Det senaste psykbrytet är handlar om att inte kännasig attraktiv längre. Det är jobbigt att bara sminka sig på morgonen och då menar jag bara mascara.Detär jobbigt när kroppen inte orkar och det är grymt jobbigt att inte alltid orka vara mamma och sambo. Jag vet att det är ingen som har dem kraven, men jag har dem och jag vill kunna hjälp till och jag vill vara som vanligt. Ligga på soffan kan vara skönt, ibland men inte så ofta som det har blivit den sista tiden.

Av Magdalena Svensson - 7 april 2013 12:41

Gårdagen var en helt okej dag under omständigheterna. Förutom att dottern har bestämt att vi ska bli osams. Gick och la mig med en klump i bröstet, vill inte vara osams med lillstumpan. Vaknade idag med samma oroliga känsla. Hoppas att det ger med sig under dagen. Idag kommer Annzo och Ullis på besök, stabil roligt.


Har annars varit riktigt duktig idag, varit och tittat på knatteskutt och handlat på maxi. Väldigt påfrestande när man knappt orkar sminka sig på morgonen. Tyvärr börjar nog mitt hår att lossna och jag känner mig som en rulta.

Ovido - Quiz & Flashcards