Alla inlägg under mars 2011

Av Magdalena Svensson - 28 mars 2011 10:24

Idag har Wilma haft sovmorgon (vilket var väbehövligt efter en helg på landet) och den har vi tagit tillvara på på bästa sätt. Vi har småpratat i sängen, vi har ätit frukost tillsammans och vi har tagit det allmännt lugnt. Tror att Wilma uppskattade att det inte var stressigt på morgonen, hon var lugn och glad när jag lämnade henne till dagis.



Idag är det en dag som bara ska ägnas åt mig. Jag ska gosa med katterna,jag ska plocka lite och jag ska bara ta det lugnt. Det behövs efter en helg då Staffan har haft hemtenta i kemi (mycket kemiska funderingar som har diskuteras fram och tillbaka). Funderar även på att ta en liten promenad i solen, det var längesen.



Jag läste en inlägg om lycka på en kompis blogg idag och jag kan bara hålla med. Lycka för mig är att få umgås med mina nära och kära, lycka är att stanna upp och njuta av tillvaron här och nu.

Av Magdalena Svensson - 26 mars 2011 11:06

Wilma har gett Ragnar en ny stil. Röda hårklämmor passar en svart hankatt perfekt. Eller vad tycker ni?


 

Av Magdalena Svensson - 26 mars 2011 06:51

Idag fick Wilma för sig att 6.15 var en suberbra tid att gå upp på, så nu är det tecknade Pippi som gäller. Senare idag ska Wilma åka iväg med sin farmor till Värmlands näs och stanna där tills i morgon.



En pigg Wilma :)

 

Av Magdalena Svensson - 24 mars 2011 14:19

Idag har jag haft en trevlig dag på skolan.Jag har pratat med mina underbara kollegor och med mina trevliga elever. Det var precis vad jag behövde för mitt välbefinnande. Saknar er  allihop!!!

Av Magdalena Svensson - 23 mars 2011 21:25

Upp 6.30, sätta på Wilma kläder, skicka iväg Staffan och Wilma till jobb och dagis, krypa upp i soffan och äta frukost, sova en stund, tv, lunch, tv, datorn, tv, faccebook, kaffe, tv, dator,  hämta Wilma, middag, mys i soffan, tv, sängddags. Så här ser en helt normal dag ut hemma hos mig. Något långtråkigt är det att bara gå hemma, men vissa dagar är det bara det jag orkar med.



Imorgon (torsdag) har jag tänkt att jag ska orka med ett besök till skolan. Det ska bli trevligt att träffa mina elever och mina kollegor. Hoppas bara att magen vill som jag imorgon.

Av Magdalena Svensson - 19 mars 2011 15:32

I onsdags kom Wilmas momor till Karlstad för att hålla mig och Wilma sällskap när Staffan åkte iväg till Växjö. Trots en febrig Wilma, småkrasslig mormor och en trött mamma har vi fixat och donat med både städ och bak. Vi har även varit ut till Bergvik en sväng. Frövibesöket avslutades idag med att Wilmas moster och morfar kom från Frövi för att hälsa på och hämta mormor. Wilma och jag bjöd gästerna på potatisgratäng och fläskfile. Till kaffet bjöds det på nybakade bullar. Wilma har busat med moster och morfar och det har riktigt strålat om henne. När det var dags för frövibesöket att fara hemmåt sa Wilma "jag vill också åka med".... Nu har lugnet åter kommit till vår lägenhet, Wilma tittar på Pippi i sitt rum och jag tittar på skidor och bloggar samtidigt.



Jag känner mig något piggare nu när jag inte äter cellgifterna så jag tror att jag kan titta in en sväng till jobbet någon dag nästa vecka (om nu magen vill som jag)...




Av Magdalena Svensson - 14 mars 2011 17:18

Idag har jag hunnit med både strålning och läkarbesök. När det gäller strålningen så är det TVÅ behandlingar kvar och sedan ska jag, enligt läkaren vänta i ca 4 veckor på en magnetröntgen. Och om tumören har krympt kommer det att bli operation på Karolinska. Så nu är det bara att vänta och låta tumören minska av strålningseffekten i några veckor till och hålla tummarna för att den minskar. Vad händer då om den inte har minskat? Det tar vi då, om det blir så...



På onsdag kommer mamma på besök och hon stannar till på söndag, vilket ska bli jättekul. Wilma ser framemot  mormor kommer. Förhoppningsvis blir det hyfsat väder så att vi kan vara ute.

Av Magdalena Svensson - 13 mars 2011 14:16

Dagens eftermiddagsfika kommer att bestå av nybakad chokladkladdkaka...


  

  

    

Ovido - Quiz & Flashcards