Alla inlägg under augusti 2011

Av Magdalena Svensson - 29 augusti 2011 19:46

... att det är kul att jobba, även om det bara just nu är 25 % och ska jag ärligt säga att det är vad jag orkar just nu. Jag har underbara kollegor som ser till att jag inte arbetar för många timmar och för mycket, men att jag har meningsfulla arbetsuppgifter under den tid som jag är där.



Imorgon är det dags för behandling 5 av 12 om allt går enligt plan, så det är bara att se framemot en vecka med några dagars illamående, händer som inte tycker om kyla, pirrningar i händerna samt allmän trötthet. Det är verkligen tur att man har familj, vänner och kollegor som stöttar en. Tack allihopa!!!




Av Magdalena Svensson - 21 augusti 2011 17:11

... har intressant, rolig och jobbig.



Jag har jobbat 25 % på skolan, vilket kommer att i fortsättningen vara både roligt och jobbigt. Roligt för att man får träffa alla goa kollegor och elever. Jobbig på grund av att jag fortfarande får behandling varannan vecka och behandligsveckorna är jobbiga på grund av illamående, stickningar och värk i fingrarna samt trötthet. Nästa vecka börjar eleverna och då kommer det att bli ännu mer folk som rör sig i korridorerna.



Helgen tillbringades i Frövi, i allafall för mig och Wilma. Staffan fick snällt vara kvar i Karlstad. På hans schema stod tentaläsning och vi andra plockade svamp och busde runt tillsammans med Wilmas moster och mormor. Även Wilmas morbror busade runt så han sträckte ryggen (Wilma kommer nog aldrig glömma hans variant av små grodorna).

Av Magdalena Svensson - 14 augusti 2011 09:08

Sommaren som har varit har både varit turbulent och alldeles underbar. Lite har jobbigt ha det varit med den kompletterade behandlingen, magknip och värmen. Behandlingen kommer att hålla på fram till jul ungefär, magknipen kommer att komma och gå (förhoppningsvis kommer den att bli bättre när behandlingen är avslutad), värmen har varit olidlig när man inte har fått bada som man vill. Men sommaren har också bjudit på minisemester till Frövi, Wilma har badat och förgyllt tillvaron för alla på badstranden, jag och Staffan har varit till Bro Hof och tittat på golf, jag har spelat en tolv-hålsrunda på Sommarro GK och mycket annat har hunnits med både under behandlingsdagarna och de dagar som varit behandlingsfria.



På måndag är det åter dags att börja jobba och för mig kommer det innebära 25 % på Norrstrandsskolan. Vet inte riktigt hur det kommer att gå men jag klättrar på väggarna här hemma så det ska bli skönt att komma igång igen. Jag kommer att vara på skola både under behandlingsdagar och behandlingsfria dagar. Wilma börjar dagis med en studiedag och Staffan kör igång direkt på måndag.

Skapa flashcards