Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

super glad

Av Magdalena Svensson - 15 juli 2013 20:29

Idag har faktiskt syrran varit otroligt glad.
Det riktigt strålade om henne.
Hon fick besök av sin moster som hon älskar.
Samt Gerd och Arild i från norge.
Hon tog Gerds hand i sin och gav den en puss.
Var med och drack lite kaffe.
Pratade om mosters trädgård (huset är sålt nu).
Syrran var med och pratade hela tiden.
Att sitta där med syrran är inte alltid känslomässigt enkelt.
Avståndet att köra har ingen betydelse.
Bara att vi får en chans att vara där.
Att finnas där och sträcka ut en hjälpande hand.
En klapp på kinden.
En hand som varsamt srtycker bort en tår.
Helt enkelt krypa ner i sängen och bara gosa en stund.
För hos alla är det en självklarhet.
En chans att säga Hejdå.
För snart finns inte syrran ibland oss längre.
När detta sker vet vi inte.
Så det är bäst att passa på medans tid finns.
Kram på er alla därute, jag vet att syrran älskar er allihopa / Lillsyrran.

 
 
Ingen bild

m

15 juli 2013 20:51

Tänker på er så ofta! Massa Styrkekramar! En läsare som halkade in på denna blogg för några månader sedan.

 
Ingen bild

Helene

15 juli 2013 22:14

Så kul att höra att ni haft en bra dag! Kändes så skönt att träffa Magdalena i lördags. Hon såg så lugn och tillfreds ut. Hon bjöd på flera härliga leenden som verkligen gick rakt in i hjärtat på mig och som jag alltid kommer bära med mig. <3 Kram till er!

 
Malin

Malin

16 juli 2013 00:34

Vilket varmt och fint inlägg. Trösterikt, på något sätt. Ni verkar ta vara på den tid som finns och visa hur mycket ni betyder för varandra. Mina tankar är med er.

Vänligen, Malin

http://inteytterliggareenbloggomcancer.wordpress.com

 
Ingen bild

Seija

16 juli 2013 02:06

Kan känna värmen och kärleken ändå hit till Borås.Skönt, att ni finns för Magdalena på hennes resa till vila.
Smärtar, att det är så. Så orättvist och sorgligt.
Krama Henne från mig.

 
Ingen bild

Olivaja

17 juli 2013 09:12

Har läst din blogg i några månader o blir mer o mer rörd. Mötte dej då du fick besked om din CT undersökning o känslan kan inte beskrivas. Vi var många då ,Magdalena, som blev väldigt ledsna för din skuld. Du har många kärleksfulla vänner o familj runt dej förstår jag. Tack för att jag får följa med dej o dina på din resa. Stor kram från mej till dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2022 21:21

Idag är det 9 år sedan, du var tvungen att lämna oss på jorden, för att bli en ängel på månen.. Min lilla docka, jag saknar dig så, när jag tittar upp på det mörka himlavalvet och ser både stjärnor och den vackra månen som pryder den svarta himlen, ...

Av Magdalena Svensson - 13 november 2021 17:47


Hipp hipp hurra på din födelsedag. I dag blir du en gammal tant hela 50 år... Det är verkligen synd att du inte finns här i bland oss, och vi tänker på dig varje dag. Vi har pratat om dig hela dagen och ätit maten som du älskar.Tittar upp på månen...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2021 13:37

Idag är det 8 år sen,som du var tvungen att bli en ängel på Månen. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, min lilla docka. Inte en dag som jag undrar hur det hade varit, om du fortfarande fanns här hos oss. Det värker i mitt hjärta av längt...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2019 11:56

Idag är det 6 år sedan du var tvungen att lämna oss alla fast jag vet att du inte ville göra det... Saknaden efter dig min lilla docka är lika stor som då.. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och undrar hur du har det.. Där borta på Må...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2018 21:50

För fem år sedan i dag var du tvungen att lämna jorden för att bosätta dig med de andra änglarna runt omkring i världen. För att du blev sjuk och att det fanns inget läkarna kunde göra så att du kunde leva vidare bli frisk. Saknaden efter dig syrra...

Ovido - Quiz & Flashcards