Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Magdalena Svensson - 16 maj 2011 19:22

Nya vänner kan man få på olika sätt. Man kan tii exempel träffa nya vänner på sin arbetsplats, i mammagruppen etc. Men man kan även få nya vänner när man genomgår sin livs största kris. När jag skulle läggas in på Karolinska i Solna så trodde jag inte att jag skulle få en ny vän, men det fick jag. Vi opererades samma dag (inte för samma åkomma) och vi hade turen att skrivas ut från Karolinska samma dag. Eftersom vi låg på samma rum kunde vi peppa varandra i både med och motgångar och vi kunde även ligga och snacka skit på kvällarna (när vi kände att vi orkade). Jag kan säga att det är lite tomt här på Karlstads lasarett när jag inte har min rumskompis att prata med...Wilma tycker nog att det snart är dags för mamma att komma hem. Både igår och idag ville hon stanna kvar hos mamma. "jag kan sova här" säger hon och pekar på sjukhussängen. Igår när hon kom på besök hade hon plockat maskrosor som hon hade med sig och idag hade hon målat en bild. Det är skönt att vara på hemmaplan och kunna träffa sin familj varje dag, men det gör ont i mammahjärtat när Wilma vill att jag ska följa med hem och hon förstår att mamma inte kan.

Ovido - Quiz & Flashcards