Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

tankar som far.

Av Magdalena Svensson - 12 maj 2013 23:23

Tankar som far iväg precis när man ska sova är inte så bra, men det är då de kommer. Hur ska man kunna lämna " sin allra bästaste vän" och hur ska dotra kunna släppa iväg "sin allra bästaste vän"? Hur ska man kunna lämna det bästa som har hänt mig, och då menar jag både när jag träffade sambon och när Wilma kom till oss? Vem ska mysa i soffan med Wilma, vem ska pussa Wilma i pannan när hon har ont? Hur förklarar man för en femåring att det är mammas sjukdom som gör att mamma är trött och orkar inte vara den mamma hon vill vara. Hur förklarar man att det är mammas sjukdom som gör att mamma måste lämna dig iförtid även fast det inte är vad mamms vill. Den som tar det här bäst är Wilma, det kan bero på att hon har trygg i sig själv. Hon är en självständig person och mycket bestämd fröken. Då vi som familj har vi valt att ge dotra en så " vanlig" vardag möjligt och jag tycker att vi har lyckats med det. Självklart finns det dagar som det pratas mer månen och att mamma kommer alltid finnas i Wilmas hjärts.
.


JAG VET ATT MIN SAMBO TILLIKA WILMAS PAPPA KAN TA HAND OM SIN DOTTER. DET HAR HAN MITT FULLA STÖD. HAN ÄR EN VÄLDIGT BRA PAPPPA. Han behöver lära sig att använda tejp och plåster.



Hade jag vetat hur jag kommer må några veckor framöver så jag velat åka med den stora båten med Wilma en gång till, och jag hade bokat in en badsemester eftersom vi hade det så mysigt i Turkiet. Just nu känns det lite jobbigt att bara ta sig till badhuset. Trots att Wilma pratar om det varje dag. En sak till jag som jag länge har velat gjort; En tatuering , en pinvin, mitt favoritdjur och de är tänk nere på fotleden.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Magdalena Svensson - 25 juli 2022 21:21

Idag är det 9 år sedan, du var tvungen att lämna oss på jorden, för att bli en ängel på månen.. Min lilla docka, jag saknar dig så, när jag tittar upp på det mörka himlavalvet och ser både stjärnor och den vackra månen som pryder den svarta himlen, ...

Av Magdalena Svensson - 13 november 2021 17:47


Hipp hipp hurra på din födelsedag. I dag blir du en gammal tant hela 50 år... Det är verkligen synd att du inte finns här i bland oss, och vi tänker på dig varje dag. Vi har pratat om dig hela dagen och ätit maten som du älskar.Tittar upp på månen...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2021 13:37

Idag är det 8 år sen,som du var tvungen att bli en ängel på Månen. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, min lilla docka. Inte en dag som jag undrar hur det hade varit, om du fortfarande fanns här hos oss. Det värker i mitt hjärta av längt...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2019 11:56

Idag är det 6 år sedan du var tvungen att lämna oss alla fast jag vet att du inte ville göra det... Saknaden efter dig min lilla docka är lika stor som då.. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och undrar hur du har det.. Där borta på Må...

Av Magdalena Svensson - 25 juli 2018 21:50

För fem år sedan i dag var du tvungen att lämna jorden för att bosätta dig med de andra änglarna runt omkring i världen. För att du blev sjuk och att det fanns inget läkarna kunde göra så att du kunde leva vidare bli frisk. Saknaden efter dig syrra...

Ovido - Quiz & Flashcards